Vlčí Hora – na výletě po Českém Švýcarsku

Čvc 24, 2023

Okolí Vlčí Hory má opravdu co nabídnout. Podíváte se z rozhledny Vlčí hora, navštívíte kostel Panny Marie Sněžné, Fritscheho arboretum nebo místní skalní útvary.

Výchozím místem pro tento výlet je část Krásné Lípy s názvem Vlčí hora. Je možné přijet autem a zaparkovat na parkovišti Vlčí Hora, nebo přijet autobusem č. 401 z chřibského náměstí s přestupem v Krásné Lípě na autobus č. 407, nejlepší zastávka pro vystoupení je Krásná Lípa, Vlčí Hora.

Z parkoviště nebo zastávky se vydejte po silnici po zelené naučné Köglerově stezce směrem k Nobilis Tilia. Tam zahněte vlevo a pokračujte směrem k rozhledně na Vlčí hoře.

Čeká vás sice náročnější cesta do kopce, ale ten výhled z rozhledny za to opravdu stojí. Otevřeno bývá každý den od 10:00 do 16:00 hodin. Při cestě z rozhledny pokračujte stále po naučné Köglerově stezce a určitě se zastavte a ochutnejte vodu ze studánky Veronika.

Po jednom kilometru dorazíte do části Zahrady, kde je možné navštívit Geologickou mapu, což je plastická mapa složená z místních hornin. Je ale nutné se s majiteli na prohlídce předem domluvit.

Za kapličkou zahnete vlevo a budete i nadále pokračovat po zelené naučné. Dojdete do malebného údolí plného roubených domů a půjdete po Černé cestě až do Sněžné.

Po Köglerově stezce dojdete až ke zřícenině hradu Krásný Buk. Od hradu pokračujte po neznačené cestě, která vás zavede k tajemnému Fritscheho arboretu.

Tam na vás čekají zákoutí plná rododendronů, jezírek, dalších keřů a květin. Až se pokocháte a vyjdete nahoru, dejte se po silnici vpravo a pokračujte až na rozcestí se žlutou turistickou značkou.

U kapličky zahněte vlevo po žluté, až dorazíte ke kostelu Panny Marie Sněžné. Možná, že vám tohle místo přijde povědomé, mohli jste ho vidět ve filmu Předčítač.

Od kostela pokračujte po žluté stezce kolem rybníku Šiml do Dlouhého Dolu. Z něj na vás čeká výstup po Velké vřesové cestě až k rozcestníku. Dejte se vpravo a opět pokračujte po Köglerově naučné stezce.

Po 1,5 kilometru si nezapomeňte zajít po dřevěném chodníku k Englově pramenu. Pak pokračujte dále po zelené, po pravé straně uvidíte Malý a Velký Plačtivý kámen, Pavoučí hrad a Stěnu nad ohništěm. Není výjimkou, že na nich můžete pozorovat horolezce.

Po posledním stoupání se pokochejte výhledem na rozhlednu a místní lidovou architekturu. Po pár set metrech dojdete zpět na parkoviště.

Trasu si můžete zobrazit přímo v mapy.cz

Délka trasy: 11,5 km
Převýšení: 404 metrů
Čas: 4-5 hodin
Vhodnost pro kočárky: ne
Doba jízdy autem: 20 minut
Parkoviště: ano, zdarma
Veřejná doprava: autobus č. 401 z náměstí ve Chřibské, přestup v Krásné Lípě na náměstí na autobus č. 407